پیروزی ۷ آذر ۵۹؛ حاصل دلاورمردی‌های نیروی دریایی ارتش

 معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش گفت: اگر  شهدا و ایثارگران نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس نبودند هیچ یک از این پیروزی‌ها به دست نمی‌آمد و که با تدبیر امام خمینی (ره) روز نیروی دریایی ارتش نام گرفت حاصل این دلاورمردی‌هاست.
امیر تهرانی
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، امیر دریادار پیمان جعفری تهرانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش گفت: اگر شهدا و ایثارگران نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس نبودند هیچ یک از این پیروزی‌ها به دست نمی‌آمد و پیروزی ۷ آذر ۵۹ که با تدبیر امام خمینی (ره) روز نیروی دریایی ارتش نام گرفت حاصل این دلاورمردی‌هاست.
 
وی افزود: مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در ابتدای جنگ تحمیلی، تلاش برای بازپس‌گیری آن شهر، اسکورت کاروان‌های تجاری در دفاع مقدس که به گفته فرمانده کل قوا اگر آن اسکورت‌ها نبود کشور دچار مشکل می‌شد، همه این‌ها نتیجه جانفشانی‌هایی است که دلاورمردان نداجا انجام داده‌اند.

معاون هماهنگ کننده نداجا خاطرنشان کرد: ناو گروه‌هایی که ما تا به امروز به آب‌های آزاد اعزام کرده‌ایم و تجهیزات یکه ساخته‌ایم را مدیون خون شهدایمان هستیم و خانواده‌های شهدا با تحمل سختی‌ها ادامه دهنده راه شهدا هستند

رهبر معظم انقلاب به حیدرالعبادی: به امریکایی‌ها اعتماد نکنید

حضرت آیت‎الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ر دیدار حیدر العبادی نخست وزیر عراق و هیأت همراه با تجلیل از وحدت و انسجام همه جریان‎های سیاسی و مذهبی عراق در مبارزه با داعش، «نیروهای مردمی» را پدیده ای مهم و مبارک و عامل اقتدار در عراق خواندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‎الله خامنه‎ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم حفظ یکپارچگی سرزمین عراق، گفتند: باید در مقابل امریکایی‌ها هوشیار بود و به هیچ وجه به آنها اعتماد نکرد زیرا امریکا و اذناب او، مخالف «استقلال، هویت و وحدت عراق» هستند.
ایشان با اشاره به حضور نیروهای داعش تا نزدیکی بغداد در یک مقطع از زمان، خاطرنشان کردند: اکنون داعش در حال فرار و خروج از عراق است و این موفقیت تحسین برانگیز، نتیجه وحدت و انسجام درونی در عراق و همچنین سیاست درست دولت عراق در اعتماد به نیروهای جوان و مؤمن عراق و حضور آنها در وسط میدان است.
رهبر انقلاب اسلامی به مخالفت امریکا و اذناب او با «حشدالشعبی» یا همان نیروهای مردمی، اشاره کردند و افزودند: مخالفت امریکایی‌ها با نیروهای مردمی به این علت است که آنها می‌خواهند عراق، عامل مهم اقتدار خود را از دست بدهد.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: به هیچ وجه به امریکایی‌‎ها اعتماد نکنید زیرا آنها منتظر فرصت هستند تا ضربه خود را وارد کنند.
ایشان، بروز اختلاف و دو دستگی در عراق را فرصت مورد نظر امریکا برای ضربه زدن خواندند و گفتند: نباید این فرصت به آنها داده شود ضمن آنکه باید از ورود نیروهای امریکایی به عراق به بهانه آموزش و مسائل دیگر جلوگیری کرد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مخالفت امریکایی‌ها با داعش واقعی نیست، خاطرنشان کردند: امریکایی‌ها و برخی کشورهای تابع آن در منطقه، به‌دنبال نابودی و ریشه‌کنی داعش نیستند زیرا داعش با حمایت و پول آنها به‌وجود آمده است و تمایل دارند یک داعشی که در مشت آنها باشد، در عراق باقی بماند.
حضرت آیت الله خامنه ای ضمن تقدیر از رسیدن نیروهای عراقی به مرز سوریه، آن را حرکتی راهبردی و بزرگ خواندند و بر لزوم حفظ آن، تأکید کردند.
ایشان بر لزوم حفظ یکپارچگی سرزمین عراق اشاره کردند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان همسایه، با برخی زمزمه‌ها مبنی بر برگزاری همه پرسی برای جدایی یک بخش از عراق مخالف است و دامن زنندگان به این موضوع را مخالفان استقلال و هویت عراق می داند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به «غنای مادی، انسانی و تاریخی عراق» تأکید کردند: عراق با چنین ریشه و تمدن تاریخی و فرهنگی و انسانی، باید یکپارچه بماند و حق چنین کشوری، ایستادن بر روی پای خود و مقابله قدرتمندانه با کسانی است که به دنبال برخورد با عراق هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای با ابراز امیدواری برای فائق آمدن دولت عراق بر مشکلات و آرزوی فردایی بهتر برای ملت عراق، افزودند: دولت عراق باید از همه جهت تقویت شود و وظیفه همه جریانهای سیاسی و مذهبی در عراق حمایت از دولت مستقر است.
ایشان درخصوص روابط دو جانبه ایران و عراق نیز با تأکید بر لزوم گسترش هرچه بیشتر روابط در زمینه های مختلف گفتند: باید از برخی مشکلات اداری موجود در راه گسترش روابط عبور کرد و سطح همکاریها را تا آنجا که ممکن است ارتقاء داد.
در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای حیدر العبادی نخست وزیر عراق ضمن قدردانی از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش، هدف از دیدار خود را گفتگو برای گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف بیان کرد و گفت: امروز عراق در مقابله با داعش منسجم و متحد است و همه جریانهای سیاسی و مذهبی بر لزوم استمرار مبارزه با داعش تا ریشه کنی آن متفق القول هستند.
وی نابودی داعش را امکان پذیر خواند و با تأکید بر لزوم استمرار حمایتهای ایران، افزود: ما به کمک و مساعدتهای جمهوری اسلامی ایران در مرحله مبارزه با داعش و همچنین در مرحله پس از داعش که مرحله ثبات و آرامش و سازندگی است، نیازمندیم.
نخست وزیر عراق به ریشه های تاریخی فرهنگی و اجتماعی روابط دو ملت ایران و عراق اشاره و تأکید کردند: ما به دنبال گسترش روابط با ایران در همه زمینه ها از جمله افزایش خدمات رسانی برای سفر زائران ایرانی به عتبات عالیات هستیم و خدمت به زوار ایرانی را افتخار خود می دانیم

اخطار تند و تیز فرمانده عالی رتبه ارتشی بعد از حمله موشکی سپاه

اخطار تند و تیز فرمانده عالی رتبه ارتشی بعد از حمله موشکی سپاه

اخطار تند و تیز فرمانده عالی رتبه ارتشی بعد از حمله موشکی سپاه

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، گفت: جواب جمهوری اسلامی ایران به زنبورهای بزرگتر از مگس‌های داعش این است که با ایران زورآزمایی نکنند

به گزارش کارگرآنلاین، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در حاشیه محفل انس با قرآن مرکز آموزش و میدان تیر شهدای وظیفه سمنان اظهار داشت: قدرت دفاعی ما برگرفته از موشک، رادار، دیده بان و شنود اطلاعاتی نیست بلکه برگرفته از قدرت پشتیبانی مردم است.

وی با اشاره به تهدیدات منطقه‌ای، گفت: جواب جمهوری اسلامی ایران به زنبورهای بزرگتر از مگس‌های داعش این است که با ایران زورآزمایی نکنند چراکه دفاع جمهوری اسلامی ایران پاسخی بدون مماشات است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، ادامه داد: اگر قرار باشد هواپیمایی عبور کذبی از فضای جمهوری اسلامی ایران داشته باشند باید فرود بیاید و عذرخواهی کنند چرا که اینجا دیگر فضای "بزن در رو" نیست.

امیر اسماعیلی همچنین وضعیت پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: هر پرنده‌ای برای عبور از فضای هوایی ایران باید مجوز داشته باشد

دستگیری تیم تروریستی در قم

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با بیان اینکه شهر قم یکی از اهداف اصلی برنامه‌ریزی‌های تروریستی داعش است، گفت: در زمان عملیات تروریستی تهران تیم تروریستی داعش در قم توسط نیروهای امنیتی و انتظامی دستگیر شده‌اند.
احد جمالی ظهر امروز در سومین نشست شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه برگزار شد، با بیان اینکه در عرصه‌های مختلف نیازمند الگوبرداری از امام علی(ع) هستیم، اظهار کرد: شیعه امام علی(ع) باید انقلابی باشد و انقلابی بماند چرا که بر اساس فرمایش ایشان خداوند انسان را آزاد آفریده و انسان نباید بنده و اسیر فرد دیگری باشد.

به گزارش نامه نیوز، وی با تاکید بر اینکه بر اساس روایتی از حضرت علی(ع) باید دشمن ستمگران و یاور ستم دیدگان باشیم، اضافه کرد: در روز قدس امسال نیز همانند سال‌های گذشته مردم ایران اسلامی با توجه به شرایط بین‌المللی مشت دیگری به دهان مخالفین اسلام و انسانیت خواهند زد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم از حضور گسترده مردم در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا یاد کرد و گفت: این انتخابات نیز به عنوان برگ زرین دیگری در دفتر نظام و حاکمیت به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به حملات تروریسی داعش در تهران عنوان کرد: سپاهیان همیشه سرافراز نظام جمهوری اسلامی جواب دندان‌شکنی به تکفیری‌ها و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها دادند.

جمالی با بیان اینکه شهر قم یکی از اهداف اصلی برنامه‌ریزی‌های تروریستی داعش است، خاطرنشان کرد: در زمان عملیات تروریستی تهران تیم تروریستی داعش در قم توسط نیروهای امنیتی و انتظامی دستگیر شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مباحث امنیتی در شورای اداری برای مدیران دستگاه‌های اجرایی تشریح می‌شود، گفت: استان قم با توجه به اینکه پایتخت معنوی جهان شیعه است و حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید را در خود جای داده از اهمیت والایی برخوردار است.

جمالی از فاصله کوتاه میان قم و تهران یاد کرد و ادامه داد: استان قم در مناسبت‌های مختلف میزبان مقام‌های عالی نظام بوده و بسیاری از شخصیت‌های ملی در این شهر حضور دارند به همین علت این استان یکی از اهداف حملات تروریستی دشمن است.

وی با اشاره به اینکه مدیران استانی باید در حفظ امنیت استان مشارکت لازم را داشته باشند، تصریح کرد: طی هفته‌های اخیر به صورت مستمر با مدیرانی ارتباط داشته که دغدغه‌های امنیتی دارند؛ تدوام و بالندگی انقلاب اسلامی مرهون و مدیون عزم ملی مردم بوده است به همین علت در این راستا باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم

جزئیات تلفات داعش در حملۀ موشکی سپاه + اسامی


SNN

radio button جزئیات تلفات داعش در حملۀ موشکی سپاه + اسامی

در پی حملات موشکی دور روز پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقرهای گروه تروریستی داعش در شرق سوریه، نیروی قدس سپاه جزئیات و تلفاتی را که گروه تروریستی یاد شده بر اثر این حملات متحمل شده است را تشریح کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو در پی حملات موشکی دور روز پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقرهای گروه تروریستی داعش در شرق سوریه، نیروی قدس سپاه با صدور بیانیه ای جزئیات و تلفاتی را که گروه تروریستی یاد شده بر اثر این حملات متحمل شده است، تشریح نمود.

 

متن این بیانیه چنین است:


سلام علیکم


با صلوات بر حضرت محمد و آل محمد واحترام، بدین وسیله گزارش " نتایج حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در دیرالزور"  به شرح ذیل جهت استحضار و هرگونه اقدام ایفاد می گردد.


برابر مختصات ارسالی از مواضع داعش توسط نیروی قدس که با دقت انتخاب شده بود، یکشنبه شب مورخ  ۲۸/۰۳/۹۶ تعداد چهارمرکز ازمراکز داعش مورد هدف موشکی سپاه قرار گرفت که نتایج آن به این شرح می باشد:


۱- انبار مرکزی سلاح و مهمات اصلی داعش در شمال شهر دیرالزور واقع در منطقه عیاش معروف به "مستودعات عیاش " که یک مرکز نظامی سابق ارتش سوریه می باشد،به شکل دقیق مورد هدف قرارگرفت و کاملا منهدم گردید. در این مکان علاوه بر انهدام سلاح ومهمات داعش، تعداد ۴ دستگاه تانک و پی ام پی ،دودستگاه خودروی انتحاری و تعداد زیادی موشک های دوربرد منهدم گردید.


هم چنین برابر اطلاعات واصله ازعوامل خبری،تعداد ۶ نفر از عناصر داعش به هلاکت رسیده و ۱۰ نفر نیز مجروح گردیدند.


لازم به ذکر است ،صدای شدید انفجار در تمام  مناطق شهر دیرالزور و ریف آن شنیده شده است.


۲ – مرکز فرماندهی و عملیات داعش در شرق دیر الزور واقع در منطقه "الموحسن" که یکی از مراکز مهم و حساس داعش در منطقه می باشد مورد هدف قرار گرفت و تعداد بیش از ۱۵ نفر از عناصر داعش با ملیت های قزاقستانی، سعودی و افغانی به هلاکت رسیدند از جمله یکی از فرماندهان مهم داعش بنام "سعد القیبی" ملقب به ابوسعد با ملیت سعودی نیز به درک واصل گردید.


شایان ذکر است، تمام عملیات های داعش بر علیه موقعیت های ارتش در فرودگاه دیرالزور از این نقطه فرماندهی می گردید.


۳ – مقر تجمع داعش ( ساختمان یک مدرسه سابق ) در شهر المیادین واقع در شرق دیرالزور یکی دیگر از نقاط مهم داعش بود که مورد اصابت موشک قرار گرفته که برابر اخبار واصله از عوامل خبری تعداد ۲۷ نفر از عناصر داعش به هلاکت رسیدند و در میان به هلاکت رسیده ها ۳ نفر از عناصر غیرسوری (لیبی) به نام های: "محمد الویسی ملقب به ابو عاصم" مسئول مالی ولایت الخیر (استان دیرالزور)، "عبدالقادر الفرافی ملقب به ابو حارث" از نزدیکان ابوعاصم و "یوسف بن محسن المبرو ملقب به ابوحیان الموحد" شناسایی گشتند و شماره دیگری نیز مجروح گردیدند.


۴ – ساختمان بیمارستان نظامی و الشرعیات داعش جنب ساختمان پست و تلگراف شهر المیادین، دیگر نقطه ای بود که مورد هدف دقیق موشک قرار گرفته که ضمن انهدام سه دستگاه خودرو از نوع ون و آمبولانس، تعداد ۱۷ نفر به هلاکت رسیده که اسامی تعدادی از آنها بشریح ذیل می باشد :  

          
۱ – محمد مهدی الشیخاوی ملقب به ابوبکر مهاجر – اهل تونس
۲ – فاخر فرح ملقب به ابوخوله – اهل تونس
۳ – حمد ابراهیم رجب السلاع ملقب به ناصر الموحد ، از عناصر امن داعش
۴ – عبدالخالق شاکر القلاع ، از عناصر امن داعش – اهل عراق
۵ – اکرم رعد الخلیل ، از عناصر شرطه اسلامی – اهل عراق
۶ – حنیین الصباح همسر اکرم رعد ، از عناصر شرطه اسلامی زنان
۷ – الهنوف سعید الحمدان ، از عناصر شرطه اسلامی زنان
۸ – نینوان ملقب به ابوزبیر – اهل چین
در این مکان همچنین شمار دیگری بشدت مجروح گردیدند