شهامت و فداکاری آتش­‌نشانان دل را از تحسین و تمجید و از نگرانی و اندوه آکنده


در پی حادثه دردناک آتش‌سوزی و فروریختگی ساختمان در مرکز شهر تهران امام خامنه‌ای پیامی صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متن پیام رهبر معظم انقلاب به‌شرح زیر است:

حادثه­‌ی دردناک آتش­‌سوزی و فروریختگی ساختمان در مرکز شهر مایه­ اندوه و تأسف و نگرانی عمیق این‌جانب است. شهامت و فداکاری آتش‌نشانانی که در عملیات نجات مردم، خود دچار حادثه­‌ی خطیر شده و در حال فداکاری متعهدانه به امتحانی دشوار گرفتار آمده­‌اند، دل را از تحسین و تمجید و نیز از نگرانی و اندوه، آکنده می‌سازد.

در حال حاضر همه­‌ی تلاشها باید برای نجات جان گرفتارشدگان جهت­‌دهی شود. رسیدگی به علل حادثه مسأله­‌ی بعدی است.

از همه مسئولان می‌خواهم همان‌گونه که در این چند ساعت، تلاش کرده­‌اند کار مجاهدانه­‌ی خود را ادامه دهند و وظیفه­‌ی فوری را بر هر حرف و حدیثی مقدم بدارند.
خداوند کمک فرماید ان‌شاءالله.
سیدعلی خامنه­‌ای

آتش‌نشانان مانند رزمندگانی هستند که جانشان را برای آزادی خرمشهر دادند

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به حادثه تلخ آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو واکنش نشان داد.

محسن رضایی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: آتش نشانی که در جواب دوستش گفت: «اینها مال مردمه»، رفت و جانش را داد. این افراد مانند رزمندگانی هستند که جانشان را برای آزادی خرمشهر دادند تا خرمشهری ها به خانه های‌شان برگردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح داشته است که دفاع از جان، مال و آبروی مردم جهادی بزرگ است و اجری عظیم دارد.

در بخشی از پیام اینستاگرامی رضایی آمده است:‌ برای همه شهدای آتش نشانی فاتحه‌ای بخوانیم و برای بقیه دعا کنیم. آنها که آتش حادثه را فرونشاندند اما با رفتن خود بر دلها آتش نهادند. البته با عوامل این حادثه باید برخوردی سخت و بدون اغماض صورت گیرد

داعش 12 نفر را در «تدمر» ذبح کرد

تروریستی داعش بار دیگر در شهر تدمر در شرق حمص سوریه جنایت جدیدی را مرتکب شد.

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که داعش 12 نفر را روز گذشته در تدمر به طرز فجیع کشته است.

داعش 4 نفر از کارمندان و مدرسان شهر تدمر را که در جریان اشغال مجدد این شهر بازداشت کرده بود، در میدان «المتحف» سر برید.

دیده‌بان در ادامه گزارش داد، عناصر داعش همچنین 4 نفر از عناصری را که در نبردهای منطقه «قلمون» به اسارت گرفته بود، کشتند.

تروریستهای داعش همچنین 4 نفر از نیروهای دولتی سوریه را در پایگاه روسیه در این شهر نخست با گلوله کشت و سپس سر آنان را از تن جدا کرد.

داعش در ماه می سال گذشته دستکم 25 نفر از نیروهای ارتش سوریه را کشت.

به گزارش این گروه، بیش از 500 عنصر داعش از جمله چند سرکرده داعش از عراق وارد رقه شدند و 200 نفر از آنها به جبهه «الباب» اعزام شدند؛ منطقه ای که داعش با نیروهای حاضر در «سپر فرات» در آن درگیر است.

این در حالی است که داعش بیش از 300 تروریست را نیز به تدمر و ریف شرقی استان حمص ارسال کرده است.

حضور یگان‌هایی از نیروی زمینی ارتش در محل ساختمان پلاسکو

 یگان‌هایی از نیروی زمینی ارتش برای کمک به حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو، در محل این ساختمان حضور یافته‌اند.

این نیروها، با تجهیزات لازم در محل حضور یافته‌اند.

تکمیلی//

** آماده باش بیمارستان های ارتش

امیر سرتیپ دوم دکتر شهرام بابلی رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی از آماده باش بیمارستان های این نیرو به منظور کمک به حادثه دیدگان پلاسکو خبر داد.

وی افزود: برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی، کلیه بیماستان های این نیرو در حال آماده باش برای کمک و امداد به حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو هستنند.

** اعزام سگ‌های زنده‌یاب نزاجا

سگ های زنده یاب نیری زمینی ارتش به دستور ستاد بحران این نیرو برای جستجوی افرادی که زیر آوار ساختمان پلاسکو مانده اند به این محل اعزام شدند.

** اعزامی تکاوران تیپ 65 نوهد به پلاسکو

با دستور ستاد بحران نیروی زمینی ارتش تعداد صد نفر از دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع)، 18 نفر از نیروهای تیپ مخصوص 65 و تعدادی از پزشکیاران به همراه تجهیزات به منطقه حادثه ساختمان پلاسکو اعزام شدند بعد از اعلام ستاد بحران ارتش،ستاد بحران نیروی زمینی  جلسه ای را در مرکز فرماندهی و کنترل عملیات نیروی زمینی با حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی، مدیریت های عملیات، عملیات روانی، آماد و پشتیبانی، دایره های بحران، هوانیروز و پشتیبانی رزمی مهندسی برگزار کرد.

بنابر دستورات این جلسه تعداد 100 نفر از دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع)، 18 نفر از نیروهای تیپ مخصوص 65 و تعدادی پزشکیار به همراه تجهیزات از جمله آمبولانس، کمپرسی، لودر، بیل مکانیکی وارد منطقه حادثه دیده ساختمان پلاسکو شدند و در حال خدمت رسانی به مصدومان و کمک به نیروهای امدادی هستند.

 


صاحب پهباد جنجالی مشخص شد !

  مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد: طی تحقیق و بررسی‌های اولیه صورت گرفته از سوی پلیس، صاحب وسیله پرنده‌ای که در منطقه پرواز ممنوع تهران رویت شده بود، شناسایی شده و به پلیس فراخوانده شده است.

طبق گفته مالک این وسیله، پرواز برای تصویربرداری به منظور تهیه تیزر تبلیغاتی توسط یک شرکت فیلم‌سازی انجام شده بود و بررسی‌های تکمیلی در حال انجام است.

پلیس پایتخت تاکید کرد: پرواز هرگونه "وسیله پرنده" برای هر منظوری (تصویربرداری، فیلمبرداری، مستندسازی و...)، منوط به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح قانونی است