حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش در مرز ایران و عراق

با اشاره به خدمات ارتش به زائران اربعین حسینی گفت: بیمارستان صحرائی با تجهیزات کامل و با حضور متخصصین ارتوپدی، بیهوشی، زنان و دندانپزشکی در مرز چذابه ایجاد کرده ایم.

رئیس اداره بهداشت و درمان ارتش با بیان اینکه در این بیمارستانها متخصصین داخلی، عفونی، جراحی، طب، اورژانس و مامایی حضور دارند، اظهار داشت: این تشکیلات از 26 آبان مستقر شده اند و تا 7 آذر در مرز چذابه خدمت رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به بازدیدی که روز گذشته از این بیمارستان صحرائی داشت، افزود: تا ظهر دیروز 180 نفر از خدمت رسانی نیروهای ارتش در بیمارستان چذابه استفاده کردند.

امیر بابلی با اشاره به بیمارستان صحرایی ارتش در مرز مهران تصریح کرد: طبق آمار تا ظهر دیروز 640 نفر هم از این خدمت رسانی در مرز مهران استفاده کردند.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش با تأکید بر اینکه در مرز چذابه هیچ بیمارستانی به جز ارتش نیست، بیان داشت: اگر چه اورژانس کشوری، دانشگاه های علوم پزشکی و جاهای دیگر هم آمده اند ولی بیمارستان در آن منطقه نیست و تنها بیمارستانی که آنجا دارای اتاق عمل ، آی سی یو، بستری و نقاهت است بیمارستان ارتش است.

خدمت رسانی رایگان نیروهای ارتشی در مرزهای مهران و چذابه/ بیماران رایگان درمان می شوند

وی افزود: در مرز مهران یک اورژانس درجه یک به اضافه اتاق عمل صحرائی آورده ایم که عملیات نجات بخش شامل جراح متخصص ، اورژانس، بیهوشی و داخلی هم انجام می شود.

بابلی هزینه دارویی برای هر مرکز را تاکنون 50 میلیون تومان عنوان و تأکید کرد: پزشکان حاضر در این مراکز جهت خدماتی که انجام می دهند هیچ پولی نمی گیرند و کار آنها فی سبیل الله است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کلیه پزشکان حاضر، پزشکان خود ارتش هستند

مکان مخفی شدن ابوبکر البغدادی لو رفت/ او شب ها با کمربند انتحاری می‌خوابد

چند هفته پیش یک فرد پیام‌هایی مکتوب را به سازمان اطلاعات نظامی عراق در بغداد فرستاد. در پیامی که در اوایل اکتبر نوشته شده، آمده است، یک مخبر سری در داخل شهر موصل با داعش در تماس بوده اما عضو آن نیست گفته است که ابوبکر البغدادی این روزها بسیار عصبی است.

در این نامه آمده است: البغدادی رفت‌وآمدهایش را کم کرده و دیگر توجهی به ظاهرش نمی‌کند به طوریکه دیگر به اندامش و حفظ تناسب اندامش توجه ندارد در حالی که قبلا بسیار به ظاهر و حفظ تناسب اندامش توجه می‌کرد.

در این نامه فاش شده است که او زیر زمین زندگی می‌کند مخفیگاهش از طریق تونل‌هایی به مناطق دیگر راه دارد. او بدون بستن کمربندی انتحاری نمی‌خوابد تا اگر بازداشت شد از آن استفاده کند.

پیام مکتوبی که رویترز از آن مطلع شده یکی از پیام‌های عدیده‌ای است که اوضاع داخلی داعش را از زمان آغاز عملیات موصل بازگو می‌کند.

این پیام‌ها و گفت‌وگوها با مسئولان ارشد کرد و نیروهای داعش که اخیرا اسیر شده‌اند، تصویری کامل و غیرمعمولی از داعش و ذهنیت رهبر آن نشان می‌دهد.

این نامه‌ها فاش می‌کنند که اعدام کسانی که قصد فرار دارند یا مخبر و جاسوس هستند به طور منظم هر روز اجرا می‌شود و البغدادی رفتارش بسیار تردیدآمیز شده است. او به نزدیکانش هم شک دارد. او قبلا با اعضای داعش شوخی می‌کرد اما الان با کسی شوخی نمی‌کند.

رویترز توانست هویت یکی از این خبرچینان سازمان اطلاعات عراق را که برای عراق نامه می‌فرستد، شناسایی کند اما نتوانست منابع مستقل صحت این اطلاعات وارده در نامه‌ها را تایید کند. اما تصویری که این نامه‌ها نشان می‌دهند با اطلاعات مستند بر اظهارات مسئولان کرد از جمله لاهور طالبانی، رئیس عملیات مبارزه با تروریسم و مدیر آژانس اطلاعات اقلیم کردستان عراق و مسرور بارزانی، رئیس شورای امنیت ملی وابسته به دولت اقلیم کردستان عراق مطابقت دارد.

کریم سنجاری، جانشین وزیر دفاع اقلیم کردستان عراق گفت: تعداد اعدام‌های روز افزون داعش دال بر فشاری است که این گروه‌ متحمل آن است.

سنجاری ادامه داد:‌ اکثر عاملان انتحاری داعش که تا لحظه مرگ می‌جنگند خارجی هستند

ارسال 150 جنگنده «جی-10» به ایران در گروی رفع تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد

سفر وزیر دفاع چین به ایران و دیدار با «حسین دهقان» همتای ایرانی خود که روزهای گذشته صورت گرفت پرداخت و نوشت: وزرای دفاع ایران و چین دوشنبه هفته جاری توافقنامه همکاری‌های نظامی در حوزه‌هایی چون آموزش و عملیات ضد تروریستی را منعقد کرده و از برگزاری رزمایش نظامی مشترک در آینده نزدیک خبر دادند.

این نشریه نوشت: روابط دفاعی ایران و چین در سال‌های گذشته به این سو رشد داشته به طوری‌که در سال 2014 برای نخستین بار نیروهای دریایی دو کشور رزمایش دریایی را در خلیج فارس برگزار کردند. قبل از آن و در سال 2013 نیز ناو شکن ایرانی «سبلان» و ناو «خارگ» از شهر بندری ژانگ جیانگ در استان جیانگسو دیدار کرده بودند.

در اکتبر 2015 نیز دریاسالار «سان جیانگو» معاون نیروی دریایی ارتش جمهوری خلق چین با وزیر دفاع ایران درباره زمینه‌های همکاری‌ مشترک گسترده‌تر به رایزنی پرداخت.

این نشریه ژاپنی در ادامه با اشاره به همکاری های گذشته پکن، تهران در دهه هشتاد و نود میلادی و کمک به توسعه قابلیت‌های دسترسی ممنوع (A2/AD) با فروش موشک‌های تاکتیکی بالستیک و ضد کشتی چون «کرم ابریشم»، مین‌های پیشرفته، قایق‌های تندروی «هودانگ» و کمک به ساخت موشک ضد کشتی بومی ایرانی به نام «نصر» نوشت: به نظر می‌رسد که روابط دو جانبه دوباره درحال اوج گیری است.


بنابر گزارش‌ها، چین در سال 2015 با فروش 150 فروند جنگنده چند منظوره «جی -10» به ایران موافقت کرده است که البته تاکنون دو طرف این خبر را نه تایید و نه تکذیب کرده‌اند و به نظر می‌رسد که این امر تنها با رفع تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل در سال 2020 در زمینه ارسال سلاح‌های تهاجمی به ایران صورت پذیرد.

جی -10 هواپیمای جنگنده چندمنظوره است که توسط شرکت «چنگدوی» برای ارتش چین طراحی و تولید شده و در غرب به نام «اژدهای نیرومند» معروف است، این جنگنده هم‌زمان به عنوان یک جنگنده و یک هواپیمای تهاجمی ایفای نقش می‌کند و برای اجرای عملیات در هرگونه شرایط آب و هوایی در شب و روز طراحی شده است. جی-10 سال 1998 اولین پرواز خود را انجام داد و تولید انبوه آن از سال 2002 آغاز شد.

در انتهای این تحلیل آمده است: گسترده‌تر شدن همکاری ایران و چین برای برنامه ریزان نظامی آمریکا با توجه به قابلیت‌های رو به رشد دسترسی ممنوع نیروهای مسلح ایران و چین و خطرهای ناشی از آن بر ارتش آمریکا در خاورمیانه و آسیا موردی نگران کننده است

درخواست اسرائیل از روسیه در مورد ایران

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم از دولت روسیه درخواست کرده تا مذاکرات برای قرارداد تسلیحاتی به ارزش 10 میلیارد دلار با ایران را لغو کند.

لیبرمن روز چهارشنبه طی نشست خبری با بیان اینکه از روسیه خواسته‌اند تا از فروش جنگنده‌های پیشرفته و دیگر تسلیحات به ایران صرف نظر کند، تصریح کرد این مسئله باعث نگرانی اسرائیل شده اما روسیه به دلیل منافع اقتصادی که در این امر دارد، قصد دارد با ایران قرارداد ببندد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی ضمن درخواست از دولت آمریکا برای مقابله با برنامه موشکی بالستیک ایران، گفت باید با آمریکا بر سر مسئله ایران به توافق رسید و امیدواریم دولت جدید محدودیت‌ها بر نظام اقتصادی ایران را برندارد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عطف به پیروز شدن «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد رژیم صهیونیستی باید با دولت ترامپ برسر توقف شهرک‌سازی‌ها در «کرانه باختری» بازای به رسمیت شناخته شدن تمامی شهرک‌ها و توسعه آنها از سوی آمریکا، به توافق برسد.

لیبرمن با بیان اینکه مشاوران ترامپ به مقامات اسرائیلی گفته‌اند تا زمان روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، از هرگونه تناقض آفرینی اجتناب کرده؛ اضافه کرد: «بیانیه بوش-شارون باید توسط ترامپ تصویب شود...اگر دولت جدید (آمریکا) فرمول بوش-شارون را تصویب کند، ما باید به آن عمل کرده و خارج از بلوک‌های شهرک‌ها، ساخت‌وساز نکنیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش از مرز چذابه بازدید کرد

احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از مرز چذابه بازدید و از نزدیک تردد زائران اربعین حسینی را بررسی کرد.

امیر پوردستان در این بازدید از امکانات پایانه مرزی چذابه دیدن و از نزدیک با تعدادی از موکب‌داران اطراف پایانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی همچنین از گیت‌های گذرنامه، کنترل ویزا، نیروی انتظامی و مرزبانی چذابه دیدن کرد و در جریان روند تردد زائران اربعین حسینی قرار گرفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشستی با فرماندهان نظامی و انتظامی مستقر در نقطه مرزی چذابه شرکت کرد و آخرین وضعیت تردد زائران اربعین حسینی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

 پایانه های مرزی چذابه و شلمچه دو کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.