ایران از یک جنگنده جدید رونمایی کرد


ایران از یک جنگنده جدید رونمایی کرد

ایران از یک جنگنده جدید رونمایی کرد


امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت: در روز صنعت دفاعی، شاهد پرواز یک هواپیمای خوب که مراحل مختلف تست را گذرانده خواهیم بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت: در روز صنعت دفاعی شاهد پرواز یک هواپیمای خوب که مراحل مختلف تست را گذرانده خواهیم بود. مردم شاهد پرواز این هواپیمای جنگنده و پشتیبانی خواهند بود و از نزدیک خواهند دید و در کنارش اقلامی که برای ساخت آن استفاده شده را نیز مشاهده می‌کنند.

او در ادامه افزود: سال گذشته سال پر تلاشی برای مجموعه دفاعی ایران بود. اولویت ما موضوع موشکی بود که قدرت بازدارندگی کشور است. تمرکز ما روی کیفیت و ارتقای توانمندی ها بود. با توجه به سرمایه گذاری های دشمن در توانمندی های ضد موشکی باید دقت موشک و قابلیت آن را بالا می بردیم که به تازگی یک نمونه از آن رونمایی شد. در حوزه مقابله با موشک های کروز کار خوبی انجام شده و تانک کرار برای تست های نهایی در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفته است. در حوزه تحقیق و پژوهش تمرکز بیشتری شده و 600 تحقیق در دست کار بود و با هماهنگی با نیرو های مسلح بر روی پروژه های مهم تمرکز کردیم؛ تا پایان سال 60 پروژه نهایی می شود و سال آینده بخشی از آنها به بهره برداری می رسد. ما بالغ بر 200 فناوری جدید داریم که به ما کمک می کند صنایع دفاعی ما بومی و بسیار کارآمد باشد. ما در چهار چوب راهبرد ایران مبتنی بر بازدارندگی فعال عمل می کنیم. ما به کشوری تجاوز نکرده ایم اما به دنبال صلح هستیم؛ اگر کسی بخواهد امنیت ما را تهدید کند پاسخی قاطع دریافت می کند. ما محدودیت بودجه داریم اما استراتژی خاصی داریم و به فرموده آیت الله خامنه ای، رهبر ایران به سمت سلاح هسته ای نرفتیم اما در حوزه دفاعی قدرت مند هستیم.

امیر حاتمی در خصوص توانایی کشور برای ساخت تجهیزات دفاعی، گفت: توان دفاعی ما واقعی است. صنایع دفاعی ما قبل از انقلاب برپایه انتقال تکنولوژی از دیگر کشورها بود اما جمهوری اسلامی از این مرحله عبور کرده و یک صنعت واقعی با طراحی و تحقیق کامل داریم. موشک فاتح مبین یکی از اعضای خانواده فاتح است. ما دارای صنعتی بومی هستیم و فرمانده ما در میدان هر نیازی احساس کند می توانیم با طراحی آن را به محصول تبدیل کنیم و در برنامه چهار ساله دوره زمانی از ایده تا تجهیزات را به دو و نیم سال برسانیم.

امیر حاتمی درباره ایران هراسی از سوی قدرت های غربی و درخواست جهت محدودیت توان دفاعی کشور، اظهار داشت: ما یک جغرافیا و یک تاریخ داریم؛ جغرافیای ما می گوید که ما 6 هزار کیلومتر مرز خشکی داریم و 2 هزار و 700 کیلومتر مرز آبی داریم و در یک موقعیت بسیار راهبردی قرار داریم. ما ملتی رشید و عاقل و بالغ هستیم؛ مگر میشود در چنین جغرافیا و تاریخی، نسبت به دفاع مان کوتاه بیاییم؟ ما با تمام توان قدرت دفاعی مان را حفظ می کنیم و ارتقا می دهیم؛ این حق ماست؛ عقل و علم و تاریخ این را حکم می کند. دشمن می خواهد ما را خلع سلاح کند؛ همانطور که لیبی و بقیه را خلع سلاح کردند.

حمله جنگنده های سعودی به نیروهای خودی!

 یک منبع نظامی نیز از اقدام جنگنده های در هدف قرار دادن عمدی مزدورانش که پس از شکست در حال فرار بودند ،خبر داد .

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی ، حملات و تلاش نیروهای متجاوز سعودی برای حمله به بخش الدریهمی در جبهه ساحل غربی را ناکام گذاشتند و نیروهای متجاوز سعودی در بخش الدریهمی در جبهه ساحل غربی خسارات زیادی دیدند.

تلاش متجاوزان و مزدورانش در 48 ساعت اخیر برای نفوذ به این بخش از سه محور شمال ،شمال شرق و شمال غرب  همه با کشته و زخمی شدن صدها مزدور و انهدام خودروهای زرهی به دست  نیروهای ارتش یمن کمیته های مردمی ناکام ماند.

یک منبع نظامی نیز از اقدام جنگنده های در هدف قرار دادن عمدی مزدورانش که پس از شکست در حال فرار بودند ،خبر داد .

این منبع برادامه عملیات نظامی در همه جبهه ها و به ویژه در جبهه ساحل غربی با شدت زیاد و بر اساس استراتژی نظامی مشخصی تاکید کرد.

نیروهای مشترک در استان البیضاء ازناکام گذاردن نفوذ گسترده مزدوران در جبهه ناطع خبر دادند که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از آنان و انهدام خودروهایشان خبر داد.

در جبهه قانیه در این استان نیزشمار زیادی از مزدوران کشته وزخمی شدند .

نیروهای یمنی با حملات غافلگیرکننده به مواضع مزدوران در الوازعیه در تعز،المصلوب و الجوف نیز خسارت هایی را وارد کرده و شماری را کشته و زخمی کردند.

یگان موشکی یمن درجبهه های مرزی نیز ، یک موشک بالستیک بدر 1 به پادگان ارتش سعودی و مزدورانش در جیزان شلیک کرد  که تلفات جانی و مالی بر جای گذاشت .

توپخانه یمن هم چنین تجمع مزدوران و خودروهایش رادر نجران و عسیر هدف قرار داد.

امیر سرتیپ نصیرزاده به فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد


با حکم فرمانده معظم کل قوا

حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکمی امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده را به فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، متن حکم فرمانده کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده

بنا به پیشنهاد فرمانده کل آجا و نظر به تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به سمت فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.

اهتمام به تربیت و بکارگیری مدبرانه خلبانان ورزیده و تجهیزات با توسعه نهضت قطعه‌سازی، به‌روزداری آموزش‌ها توأم با انتقال دانش علمی و فنی به قشر جوان، ارتقاء توان و آمادگی‌های رزم، و تعالی معنوی و بصیرتی و توجه به نیازهای معیشتی کارکنان با رویکرد ساخت نیروی هوایی تراز نظام و انقلاب اسلامی، در تعامل اثربخش و هم‌افزا با مجموعه بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و بخش‌های ذی‌ربط لشکری و کشوری مورد انتظار است.

از تلاش‌ها و خدمات ارزنده‌ی امیر سرتیپ حسن شاه‌صفی در دوره مسئولیت تشکر می‌کنم.

سعادت همگان را از خداوند متعال خواهانم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۲۸ مرداد

رهبر انقلاب حجت الاسلام محمد قمی را به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی منصوب کردند

حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام آقای شیخ محمد قمی را به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی منصوب کردند.
به گزارش نامه نیوز، متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسمه تعالی

جناب حجت‌الاسلام آقای شیخ محمد قمی دامت توفیقاته
اکنون که سازمان تبلیغات اسلامی پس از یک دوره‌ی طولانی به مدیریت جناب حجت‌الاسلام آقای سیدمهدی خاموشی به رشد و توسعه‌ی کمّی و کیفی قابل توجه نائل گشته است، با تشکر از زحمات و تلاش‌ها و خدمات متراکم ایشان، جنابعالی را که بحمدالله  از دانش و ابتکار و انگیزه و نشاط جوانی برخوردارید به ریاست این سازمان منصوب میکنم.
سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهم‌ترین رویش‌های انقلاب اسلامی است که با تصمیمی روشن‌بینانه و ژرف‌نگرانه با هدف تبلیغ و عرضه‌ی اندیشه‌ی تابناک اسلام ناب محمدی (صلوات‌الله علیه و آله) به جامعه‌ی انقلابی بویژه جوانان جویای حقیقت و معرفت، شکل گرفت. این سازمان بحمدالله طی حدود ۴ دهه اخیر منشاء خدمات و برکاتی بوده است و امروز ضرورت وجودی آن نه تنها کاهش نیافته بلکه ضریبی فزاینده یافته است.
تبیین و عرضه‌ی فکر و فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیازهای روز و با نوآوری در ادبیات و روش‌ها بگونه‌ای که بر جان و دل مخاطبان بنشیند و وجود آنان را از کوثر حقیقت دین سیراب نماید، رسالت بسیار مهم این سازمان است.
رسالت دیگر این سازمان رصد و مقابله‌ی هوشمندانه با تهاجمات فکری و فرهنگی و تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب و کشور است. دشمنانی که نه امروز بلکه از چند دهه‌ی پیش، هویت و شخصیت و باور و رفتار و سبک زندگی اسلامی- ایرانی مردم خصوصاً جوانان را هدف قرار داده و با شیوه‌ها و ابزارهای متکی به فناوری‌های ارتباطی و رسانه‌ای اعم از هنر و سینما و فضای مجازی و غیره، درصدد تهی کردن انقلاب از عقبه‌ی دینی و ایمانی و مردمی آن میباشند.
در این مسیر نورانی و بالنده، توفیق شما را از درگاه حضرت احدیت (جل و علا) خواستارم و شما را به تقوای الهی و سعه‌ی صدر، استفاده از ظرفیت‌های موجود و جذب همکاران فهیم و پر انگیزه و بهره‌گیری از اندیشه‌ها و روش‌ها و ابزارهای کارآمد و مؤثر توصیه می‌نمایم.
لازم است مسئولان کشور و نهادهای مختلف این سازمان را در انجام هر چه بهتر مسئولیت‌های مهم خود یاری کنند

رهبر انقلاب درگذشت برادرِ دریابان علی شمخانی را تسلیت گفتند

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت برادرِ امیر دریابان علی شمخانی را تسلیت گفتند.

به گزارش افکارنیوز، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظمانقلاب اسلامی در پیامی درگذشت برادرِ امیر دریابان علی شمخانی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امیر دریابان علی شمخانی دامت توفیقاته

درگذشت برادر گرامیتان را به جنابعالی و سایر بازماندگان محترم و خاندان مصاب تسلیت میگویم و رحمت و غفران الهی را برای آن مرحوم مسئلت مینمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۲۸ مرداد ۱۳۹۷